lördag 5 april 2014

Kycklingpaj


Ingredienser
2 dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl
100 g smör
3 msk vatten
400 g kyckling, tärnad
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 msk olivolja
1 påse taco kryddmix(40g)
1 dl vatten
2 dl majs
2 tomater
2 dl creme fraiche
½ burk salsa
1 dl riven ost, gärna parmesan
sallad

1 Kör mjöl och smör till en smulig massa i matberedare. Tillsätt vatten, kör till en deg.
Tryck ut degen i en pajform, 20 cm diameter. Ställ formen kallt i 20 min. Sätt ugnen på 200 grader C.
2 Förgrädda pajskalet i 10 min.
3 Skala och hacka löken. Fräs löken i olja i en stekpanna. Blanda i kycklingen som är skuren i små bitar. Tillsätt kryddmix och vatten. Rör ner majsen och låt puttra i 2-3min. Häll kycklingröran i pajskalet.
4 Hacka tomaterna. Blanda dem med creme fraiche och salsa. Bred ut salsan över kycklingen och strö över osten.
5 Grädda pajen mitt i ugnen ca 30 min. Servera med en sallad. Smaklig måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar