torsdag 23 januari 2014

Senaste matnytt

Idag stod det i tidningen om hur bra morot är för de innehåller D-vitamin. Käka på morötter menar jag då. En sak som är bra att äta dem råa för allt som du tuggar eller använder käkmusklerna till är avstressande mål. Annan bra tuggmat är då nötter, äpple och knäckebröd vill jag nämna.

Hälsotips
Jag fann en lapp jag skrivit om regler för att gå ner i vikt när jag städade nu. Lappen skrevs 14/12 2010

1. Sov dig smal
2. krydda starkt
3. styrketräna för att gå ner i vikt
4. Två glas vatten till ett glas vin
5. ät proteiner inför festen
    en liten skål yoghurt
    12 mandlar
    en portion kalkon och kyckling
    ett halvt äpple med 1 krm jordnötssmör
6. lyssna på lugn och avslappnande musik
7. hoppa inte över måltiderna, ät frukost, lunch, middag varje dag
8. säg nej till flytande kalorier - no alcohol
9. ät ett äpple om dagen, det gör att du går lättare ner i vikt
10. skruva ner värmen så förbränner du extra kalorier

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar