tisdag 3 november 2020

Keep on keepin on


 Surdegsbröd med rågmjöl. Det som nedstängda samhället givit är mer tid hemmavid och möjligheten att ägna tid till bakning och matlagning. Surdegsstarten gjorde jag i mars 2020 och varje vecka har jag bakat surdegsbröd sedan dess. Idag senast gjorde jag rågfrallor med surdeg. 

Kan jag ha ett bageri i framtiden? Eller ett litet café? Bed & breakfast är en möjighet. 

Om bara ... ett v:in upptäcks så att p:min kan gå över. 

Håll avstånd. Keep a moose distance between the other

Tvätta händerna. Wash your hands

Använd ansiktsmask ifall du åker kollektivt eller vistas i trängre miljöer.
Wear a mask if you have to go on public transport or be in thight/ crowded locations.  

Ifall du är sjuk ska du stanna hemma för att inte smitta andra.
If you are sick you should stay at home so that you don't spread the disease.  

Stayin at home made me a bread baker.  - a sourdough bread baker

Fist aid Kit  sing a Ted Gärdestad cover Come give me love 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar